jak rozliczać sie za materaiły z projektu

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
moregun
Posty: 42
Rejestracja: 07 gru 2006, 11:42

Post autor: moregun » 19 gru 2006, 8:06

znów potrzebuje zasięgnąć waszej rady.
mój urząd materiały biurowe zakupuje z przetargowej firmy. jak rozliczać wydział promocji gdy kupują papier i inne materiały potrzebne do prowadzenia różnych projektów unijnych. faktury wystawiane są na konto urzędu a później refundowane ze środków projektu. czy ten papier należałoby zamawiać z przetargowej firmy - gdyż idzie wszystko to z naszego konta. czy wydział promocji może sobie kupować bez problemu gdyż jest to refundowane i nie jest wykorzystane na własne potrzeby urzędu. nie są to wielkie ilości materiałów biurowych.

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 19 gru 2006, 8:47

Jeżeli kupowane materiały są refundowane ze środków projektu unijnego to powiedziałbym, że tym bardziej trzeba zachować wszystkie niezbędne procedury przy udzielaniu zamówienia. Może się zdarzyć tak, że przyznanie środków organizacji międzynarodowej jest uzależnione od zastosowania jakiejś szczególnej procedury, wówczas należy taką procedurę zastosować. Jeżeli nie to Pański urząd stosuje przepisy Prawa zamówień publicznych jako jednostka sektora finansów publicznych. Przed decyzją czy wszczynać postępowanie trzeba oszacować wartość zamówienia. Jeżeli wyniesie ona mniej niż wyrażona w złotych równowartość 6.000 euro to nie trzeba stosować ustawy przy udzielaniu zamówienia. Jeżeli przekracza należy zastosować procedury ustawy odpowiednie do wartości.

moregun
Posty: 42
Rejestracja: 07 gru 2006, 11:42

Post autor: moregun » 19 gru 2006, 11:27

czyli można to traktować jako oddzielną sprawe niż materiły zamawiane na potrzeby urzędu? nie przewidzi sie raz w roku ile bedzie projektów i z jak dużym zapotrzebowaniem. procedura projektowa nie narzuca systemu zakupu materaiłów potrzebnych do realizacji.
czyli tylko jeśli nie przekroczy te 26.322zł łącznie to można z wolnej ręki.

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 19 gru 2006, 12:06

Jeżeli zamówienia na roczną dostawę materiałów biurowych już udzielono, a potrzeba kupna na potrzeby projektu wyniknęła później i nie była przewidywana w trakcie wszczynania postępowania na materiały biurowe, to w zasadzie można udzielić zamówienia bez zastosowania przepisów ustawy jeśli wartość tego zamówienia nie przekracza 6000 euro. Tym niemniej istnieje druga „szkoła” która doradza aby dla bezpieczeństwa takiego zamówienia udzielić w szybkim zapytaniu o cenę z art. 69 Pzp. Jako, że są to dostawy powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych i ich wartość jest niewielka to można tak zrobić. Minusem jest to, że muszą być co najmniej dwie oferty złożone w tym trybie.

moregun
Posty: 42
Rejestracja: 07 gru 2006, 11:42

Post autor: moregun » 19 gru 2006, 12:39

no i znów po raz drugi otrzymałem profesjonalna odpowiedź.
dzięki wielkie
to lepsze niż szkolenia bo z forum można korzystać częsciej

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 19 gru 2006, 13:32

W takim razie zachęcam do częstego zaglądania na nasze forum i zadawania pytań. W miarę możliwości będziemy pomagać. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ